måndag 20/4

måndag....
jag skriver ganska sällan numera.. och sen sist har allt vänt uppochner. en av mina älskade har försvunnit ur mitt liv. min bebis. min tjockis. min säl. min golden retriever. min hund. min älskade hund.
i torsdags tog dom honom ifrån mig, tvingade att säga farväl till min bebis. det krossade mig totalt, och det var det jobbigaste jag varit med om än sålänge.
satt i mitt rum i ett jävla hörn i flera timmar och bara grät. bara tömde allt. och tog ut lite av mina aggressioner på min mobil och min vägg... min mobil mår inte väl nu.

vet att det är få som förstår hur jag känner, och jag vet att de finns dem som tycker jag är skitlöjlig - "det är ju bara en hund?" - men det var det inte, han var min livskamrat i sju år. han följde mig varje dag genom livet och spred (oftast) glädje. de som har träffat honom vet att han trots efter sju år i livet fortfarande har en hjärna som en valp, uppskattar inte riktigt sin storlek och är allmänt barnslig. underbara fan.
kommer sakna honom, något otroligt.




har börjar jobba nu, tjäna lite stålar (y) nu börjar min resa mot napa! jobbade fredag efter skolan och skulle jobba lördag morgon så det blev en "lugn" kväll med henrietta, ligga och prata halva natten om allt mellan himmel och jord, fint.
efter jobbet på lördagen stack jag till min syster, alltså götet som vanligt numera.. åkte hem till john ute i partille och kollade på film, var hemma alldeles för sent ^^  men fett värt.

idag är det ju måndag, och jag har bara varit duktig idag! klockan tio imorse ( på min lediga dag ) fick jag skjuts till gymmet för att möta upp malin och träna med henne. duktiga tjejer tränar i en timme för att sen sticka till skolan och ifs inte göra något nyttigt alls. äta stuvade mackaroner (L)
efter skolan hinner man hem och äta för att sen sticka till nästa träning, fint att rida. inte gjort på ett tag och det var gött med hoppning. gillar min basse trots att han ger mig brännmärken i händerna, starke jävel ^^ vi hoppar högt och långt. överdrivet långt.

nu sitter jag här och funderar vad jag ska ha på mig på valborg (hah). är bjuden på mats 18års fest som firas på någon krog inne i göteborg, förkrök i partille och det blir fint.

puss på det, och puss på er.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0